Το φιλόδοξο πρόγραμμα της ΔΕΘ με 14 επιχειρηματικές δράσεις στο
εξωτερικό, προκειμένου
να ενισχυθεί η εξωστρέφεια του ελληνικού επιχειρείν, παρουσίασε στην Κομοτηνή,
σε συνεργασία με το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Αν. Μακκεδονίας-Θράκης (ΔΕΚΑΜΑΘ),
ο Δ/νων Σύμβουλος της ΔΕΘ και πρόεδρος
του συνδέσμου επιχειρήσεων επικοινωνιών Ελλάδας Τάσος Τσίγκας.
«Οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να ανταγωνιστούν τις γερμανικές»
Η επιχειρηματικότητα κατά τον κ. Τσίγκα, «είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε»,
και γι΄ αυτό «η ΔΕΘ παίρνει μια πολύ μεγάλη πρωτοβουλία, να βγάλει τις
ελληνικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό».
Οι χώρες στις οποίες η ΔΕΘ θα πάει τις ελληνικές επιχειρήσεις, είναι χώρες των Βαλκανίων, χώρες
που παρουσιάζουν πολύ μεγάλη ανάπτυξη – όπως η Κίνα – καθώς και χώρες όπου
υπάρχει σημαντική παρουσία της ελληνικής ομογένειας – όπως η Αμερική, η
Αυστραλία και η Κύπρος.
Το πρόγραμμα ξεκινά από τη μεθεπόμενη εβδομάδα, με μία 40μελή αποστολή ελληνικών
εταιριών τεχνολογίας, στη μεγαλύτερη
έκθεση πληροφορικής του κόσμου, την CEBIT, στο Ανόβερο της Γερμανίας. Το «παρών» θα δώσει και ο
υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Παντελής Τζαρτζάκης, ενώ έχει
κινητοποιηθεί και η ομογένεια της χώρας. «Είναι πολύ συγκινητικό το οτι οι
Έλληνες του εξωτερικού σε αυτή τη δύσκολη φάση είναι διατεθειμένοι να
βοηθήσουνε», σημείωσε ο κ. Τσίγκας, και υποστηρίζοντας πως «αν δεν γίνουμε όσο
πρέπει εξωστρεφείς, δεν πρόκειται να ξεπεράσουμε την κρίση», τόνισε τη σημασία της
διάνοιξης επιχειρηματικών οριζόντων εκτός συνόρων: «Η νέα «σημαία» για τη ΔΕΘ
είναι η εξωστρέφεια. Η αγορά της Ελλάδας περνάει μία κρίση και έχουμε καταλάβει
όλοι μας ότι η επιχειρηματικότητα είναι το μέλλον της χώρας μας. Επειδή λοιπόν
υπάρχουν προβλήματα στην εσωτερική αγορά, επειδή πέφτουν οι αμοιβές και
συγχρόνως οι δυνατότητες του καταναλωτή να καταναλώσει, είναι προϋπόθεση μιας
επιχείρησης να βγει στο εξωτερικό, θεωρούμε δεδομένο ότι για τις ελληνικές
επιχειρήσεις ήρθε η ώρα να γίνουν εξωστρεφείς, όπως είναι οι γερμανικές, οι
ολλανδικές και πιστεύουμε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα».
Πάντως, επισήμανε πως «η προσπάθεια αυτή θέλει επιμονή, δεν θα πετύχει με το
ξεκίνημα», ενώ αναφορικά με τα κόστη που «συνοδεύουν»τη συγκεκριμένη ενεργοποίηση,
ισχυρίστηκε πως «πρέπει να βγούμε από τη λογική των επιδοτήσεων, για να βγούμε
στο εξωτερικό και να διεκδικήσουμε μερίδια πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να
ξοδέψουμε», σημειώνοντας πάντως πως «προσπαθούμε να προσφέρουμε σημαντικές
εκπτώσεις σε συνεργασία με το ΔΕΚΑΜΑ-Θ».
Μ. Ραγκούσης: «Στρατηγική στόχευση η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων»
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΔΕΚΑΜΑ-Θ Μιχάλης Ραγκούσης, αφού επισήμανε πως η συγκεκριμένη
δράση «είναι η πρώτη από μία σειρά δράσεων στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του
ΔΕΚΑΜΑ-Θ», χαρακτήρισε τη ΔΕΘ «εργαλείο ανεκμετάλλευτο από τον φορέα μας», και
κατέθεσε την πρόθεση της νέας διοίκησης του ΔΕΚΑΜΑ-Θ να «χτίσει γέφυρες με τη
ΔΕΘ» και «μέσα από τέτοιου είδους δράσεις να βοηθήσει τις επιχειρήσεις της
περιφέρειας ΑΜ-Θ στην προβολή τους στο εξωτερικό».
Το πλάνο των δράσεων μάλιστα της εν λόγω πρωτοβουλίας, το ΔΕΚΑΜΑ-Θ πρόκειται
να το παρουσιάσει σε όλες τις πόλεις της περιφέρειας ΑΜ-Θ, ώστε όπως υπογράμμισε ο κ. Ραγκούσης,
«να αποκτήσουμε μία κλαδική συλλογικότητα, δηλαδή να μην πιάσουμε όποια
επιχείρηση υπάρχει, να βρούμε επιχειρήσεις ίδιου κλάδου, οτιδήποτε μπορεί
να προωθηθεί, να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος».
Αναφορικά με τη φετινή «ΘΡΑΚΗ 2012», ο κ. Ραγκούσης είπε ότι «βρίσκεται στη διαδικασία
των αιτήσεων συμμετοχής, με έκπτωση στο κόστος μετά από συμφωνία με τη συνδιοργανώτρια
ΔΕΘ». Στόχος, όπως πρόσθεσε, η διοργάνωση «να γεμίσει με εκθέτες και όχι με
δημόσιους οργανισμούς».
Η «ΘΡΑΚΗ 2012» θα πραγματοποιηθεί 24-27 Μαϊου και οι υποβολές αιτήσεων συμμετοχής
θα μπορούν να γίνονται έως τις 6 Απριλίου 2012.
Σ.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου