«Πάντα εκκαλύπτων ο χρόνος εις το φως άγει» / «Ο χρόνος αποκαλύπτει τα πάντα και τα φέρνει στο φως» - Σοφοκλής, 496-406 π.Χ.

30/3/12

Πρόταση νόμου ΣΥΡΙΖΑ για την ανεργία


«Ανεργία άνω του 20% συναντάται σε τριτοκοσμικές και εμπόλεμες χώρες»

Η πρόταση Νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ για τους άνεργους και τους μακροχρόνια άνεργους, ήταν  το θέμα συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η νομαρχιακή επιτροπή Ροδόπης του κόμματος.

Απόστολος Κουτάβας, γεν. γραμματέας Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης
«Για εμάς στον ΣΥΡΙΖΑ προτεραιότητα έχουν όλοι οι άνεργοι. Να βρουν εργασία, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας...
...με πλήρη και σταθερή απασχόληση», τόνισε ο κ. Κουτάβας, και συμπλήρωσε: «Η χώρα μας περνάει μία πολύ δύσκολη φάση στην παγκόσμια οικονομική κρίση που βιώνουμε τα τελευταία δυο χρόνια, μια κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, μια κρίση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, που στην Ελλάδα εμφανίστηκε ως κρίση δημοσίου χρέους. Φυσικά αυτή η κρίση εκφράστηκε στη χώρα μας με μεγάλα ελλείμματα, με μεγάλο δημόσιο χρέος, αλλά την αντιμετώπισή της την είδαν κάποιοι σαν ευκαιρία να την φορτώσουν στους Έλληνες εργαζόμενους, στη νέα γενιά, στους συνταξιούχους, στη μικρομεσαία επιχείρηση και στους αγρότες. Ειδικότερα η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που με τα στατιστικά μαγειρέματα ανέβασε τα ελλείμματα στο 15,7% και είχαμε το πρώτο μνημόνιο. Είχαν ως στόχο όπως μας έλεγαν «να σώσουν την Ελλάδα και τους εργαζόμενους», όμως στο μυαλό τους είχαν άλλα πράγματα. Στόχο είχαν να διαλύσουν ότι έμεινε στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, ότι κατακτήσεις είχαν κερδίσει οι εργαζόμενοι, με μείωση μισθών και συντάξεων, με διάλυση του κοινωνικού κράτους, με υψηλή φορολογία μέσα από ΦΠΑ και στα εισοδήματα, αλλά και γενικότερα με τα χαράτσια σε όλο τον ελληνικό λαό. Μιλάνε και για νέα μέτρα τον Ιούνιο, για 13 δισ. ευρώ και καταλαβαίνουμε όλοι ότι μαζί με τις φορολογικές δηλώσεις που θα κληθούμε όλοι για πρώτη φορά, ακόμα και άνεργοι που έπαιρναν 460 ευρώ, αλλά και φτωχοί συνταξιούχοι, να πληρώσουν από 500 μέχρι 1.000 ευρώ στην εφορεία».

Χρύσα Πάντου, μέλος νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης
Τα ποσοστά ανεργίας των νέων αγγίζουν το 40% και επιβεβαιώνουν ότι όλη αυτή η πολιτική που ασκείται το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει έναν και μόνο σκοπό: να ενισχύσει το κεφάλαιο και σε καμία περίπτωση να σώσει τις δυνάμεις της εργασίας και της νεολαίας. Με όλα αυτά τα μέτρα προσπαθούν να υποβιβάσουν το εργαζόμενο, να υποβιβάσουνε το Πανεπιστήμιο και το σχολείο, τον σπουδαστή και τον μαθητή, ο οποίος δεν θα βρει δουλειά, αλλά και αν βρει θα είναι με έναν Νόμο μαθητείας που θα τον αναγκάζει από τα 18 έως τα 25 χρόνια του να μην έχει συλλογική σύμβαση εργασίας, να διαπραγματεύεται με τον εργοδότη, και σε ένα δίπολο εργαζόμενου και εργοδότη ξέρουμε ποιος θα είναι αυτός που θα καθορίζει τη συμφωνία. Μοναδικός τους στόχος είναι η υποτίμηση της εργασίας, η κατάργηση κάθε εργατικού δικαιώματος που έχει κατακτηθεί από τους ίδιους τους εργαζόμενους, από το εργατικό δίκαιο στο οποίο έβρισκε στήριξη ο εργαζόμενος.  Η  νεολαία αλλά και ολόκληρη η κοινωνία που πλήττεται από αυτά τα  μέτρα χάνοντας μισθούς και συντάξεις, πρέπει να δώσουν ένα μαζικό ενωτικό αγώνα στους δρόμους, να δώσουνε και ένα τεράστιο μήνυμα στην κάλπη, να «φτύσουνε» αυτήν την πολιτική που εφαρμόζεται και να αποδυναμωθεί στην συνείδηση του κόσμου».

Τάκης Μουμτζίδης, μέλος ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης
«Το θέμα της ανεργίας έχει γίνει το πρώτο κοινωνικό θέμα στην Ελλάδα της κρίσης, της τρόικας και του μνημονίου. Η πρόταση Νόμου που καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στόχο να φέρει στο προσκήνιο και προς συζήτηση ένα καυτό κοινωνικό θέμα αναγκάζοντας όλες τις αριστερές δυνάμεις να τοποθετηθούν. Προτείνουμε μία δέσμη μέτρων πραγματικής στήριξης για το 1,5 εκ. ανέργους και των οικογενειών τους. Είναι μία ελπίδα για τους νέους και τις νέες που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα. Ήδη έχουν μεταναστεύσει 150.000 νέοι».


Άρθρο 1. Ορισμός του ανέργου και του μακροχρόνια ανέργου
α) Άνεργος θεωρείται ο πολίτης εκείνος, ο οποίος, ανεξάρτητα από την θέλησή του να εργαστεί, την ικανότητά του προς εργασία και όχι από δική του υπαιτιότητα, δεν έχει μόνιμη, σταθερή και πλήρη απασχόληση.
β) Μακροχρόνια άνεργος θεωρείται ο πολίτης εκείνος που αναζητά εργασία πάνω από ένα έτος.
γ) Δικαίωμα χρήσης των ωφελημάτων που προκύπτουν από τον παρόντα νόμο έχουν οι άνεργοι, κατά τον ορισμό των παραγράφων α’ και β’ του άρθρου 1, οι οποίοι απευθύνονται στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), εγγράφονται στα αντίστοιχα μητρώα ανέργων, ανανεώνουν την κάρτα ανεργίας, επιθυμούν να εργαστούν και αναζητούν εργασία.

Άρθρο 2. Επιδότηση της ανεργίας
α) Δικαίωμα επιδόματος ανεργίας από τον ΟΑΕΔ έχουν οι άνεργοι, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της απασχόλησής τους ήταν ασφαλισμένοι στον κλάδο ανεργίας του ΟΑΕΔ και η σύμβαση εργασίας τους είτε έληξε είτε καταγγέλθηκε από τον εργοδότη τους.
β) Ως βασικό επίδομα ανεργίας ορίζεται το 80% του κατώτερου εγγυημένου μισθού, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά από τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
γ) Το ύψος του επιδόματος ανεργίας καθορίζεται για το πρώτο έτος στο 80% του τελευταίου μισθού πριν από την απόλυση, όπως αυτός καθορίζεται από την οικεία και ισχύουσα συλλογική σύμβαση. Για το δεύτερο έτος καθορίζεται στο 70% του τελευταίου μισθού πριν την απόλυση, που δεν πρέπει όμως να υπολείπεται από το 80% του κατώτερου εγγυημένου μισθού. Για το τρίτο έτος καθορίζεται στο 60% του τελευταίου μισθού πριν την απόλυση, που δεν πρέπει όμως να υπολείπεται από το 80% του κατώτερου εγγυημένου μισθού. Από το τέταρτο έτος και έως την ανεύρεση εργασίας καταβάλλεται το βασικό επίδομα ανεργίας, όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο β’ του παρόντος άρθρου.
δ) Κάθε είδους περιορισμοί ως προς τον χρόνο απασχόλησης πριν από τη λήξη της σύμβασης εργασίας ή την καταγγελία της από τον εργοδότη καταργούνται.

Άρθρο 3. Ειδικές κατηγορίες ανέργων και μέτρα στήριξής τους
α) Οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, ανεξαρτήτως ηλικίας, στους οποίους δεν εξασφαλίζεται εργασία ανάλογη των προσόντων τους εντός τριών μηνών από την εγγραφή τους στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, δικαιούνται και τους χορηγείται βοήθημα ίσο με το βασικό επίδομα ανεργίας.
β) Η διάρκεια καταβολής του βοηθήματος αυτού σε όλους τους δικαιούχους εκτείνεται σε όλο το διάστημα της ανεργίας και έως την ανεύρεση εργασίας.
γ) Ως νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας θεωρούνται όσοι αναζητούν εργασία για πρώτη φορά.
δ) Στους μακροχρόνια ανέργους και δικαιούχους επιδόματος ανεργίας χορηγείται το επίδομα ανεργίας έως την ανεύρεση εργασίας (όπως και στους υπόλοιπους ανέργους).
ε) Σε όλους τους εποχικά απασχολούμενους χορηγείται το βασικό επίδομα ανεργίας κατά τη διάρκεια της μη απασχόλησής τους.
στ) Οι παραμένοντες μακροχρόνια άνεργοι, ηλικίας άνω των 55 ετών, είτε λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας όπως προβλέπεται στην παράγραφο β του άρθρου 2, είτε εντάσσονται σε ειδικά προγράμματα απασχόλησης σε κοινωνικές υπηρεσίες του δημοσίου ή της τοπικής αυτοδιοίκησης.
ζ) Οι άνεργοι που δεν είχαν πλήρη απασχόληση δικαιούνται επιδόματος ανεργίας όπως αυτό ορίζεται στην παράγραφο β του άρθρου 2.
η) Θεσμοθετείται η διασφάλιση της δυνατότητας εγγραφής στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ και της χορήγησης του επιδόματος ανεργίας στους εργαζόμενους μετανάστες.
θ) Θεσμοθετείται η εγγραφή στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ και η συμμετοχή τους στα προγράμματά του εκείνων των αυτοαπασχολούμενων οι οποίοι διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα από τη στιγμή της διακοπής της με δήλωση στην αρμόδια ΔΟΥ.
ι) Στους εγγεγραμμένους στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ. αυτοαπασχολούμενους, της παραγράφου
θ) του παρόντος άρθρου, χορηγείται επίδομα ανεργίας.
ια) Καταργούνται τα ιδιωτικά γραφεία εύρεσης εργασίας.

Άρθρο 4. Ασφαλιστική κάλυψη των ανέργων
α) Οι εγγεγραμμένοι άνεργοι παραμένουν πλήρως ασφαλισμένοι, συνταξιοδοτικά και ιατροφαρμακευτικά, στους ασφαλιστικούς φορείς όπου ήταν κατά την τελευταία ημέρα της απασχόλησής τους, καθ’ όλη τη διάρκεια της ανεργίας, χωρίς καμία επιβάρυνσή τους.
β) Οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, που απολύονται και είναι μεγαλύτεροι των 55 χρόνων, καλύπτονται υποχρεωτικά από τις επιχειρήσεις που τους απέλυσαν για περίοδο μέχρι πέντε (5) χρόνια, εφόσον γι’ αυτό το διάστημα παραμένουν άνεργοι. Προϋπόθεση για την κάλυψη αυτή είναι η επιχείρηση να έχει πραγματοποιήσει κέρδη το προηγούμενο της απόλυσης οικονομικό έτος, ενώ απαλλαγή από την εν λόγω κάλυψη δεν χορηγείται σε περιπτώσεις δόλιας πτώχευσης, φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής. Κατόπιν του διαστήματος των πέντε (5) ετών και εφόσον παραμένουν ακόμη άνεργοι καλύπτονται από τις πρόνοιες της παραγράφου α) του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 5. Φορολογικές και άλλες διευκολύνσεις των ανέργων
α) Το βασικό επίδομα ανεργίας δεν αποτελεί φορολογητέα ύλη και δεν φορολογείται.
β) Οι ατομικές δαπάνες των ανέργων που αφορούν την επαγγελματική τους κατάρτιση εκπίπτουν από τη φορολογία τους.
γ) Κατά τη διάρκεια της περιόδου ανεργίας αναστέλλεται η καταβολή των δόσεων στεγαστικών δανείων για πρώτη κύρια κατοικία, καθώς και άλλων δανείων που έχει συνάψει ο άνεργος. Απαγόρευση πλειστηριασμού και κατάσχεσης για την πρώτη κατοικία, που ανήκει κατά κυριότητα στον άνεργο, καθ’ όλη τη διάρκεια της ανεργίας.
δ) Θεσμοθετείται η επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του 50% του ενοικίου, που καταβάλλουν οι άνεργοι για την κύρια κατοικία τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ανεργίας τους, που μπορεί να φτάνει στο ποσό των 250 ευρώ μηνιαίως, τιμαριθμοποιούμενο κατ’ έτος, με προσαύξηση 50 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος της οικογένειας των ανέργων.
ε) Θεσμοθετείται η απαλλαγή των ανέργων από τα δημοτικά τέλη.

Άρθρο 6. Πρόσβαση όλων των ανέργων αλλά και ειδικότερα των μακροχρόνια ανέργων στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και στα δημόσια αγαθά
α) Στους εγγεγραμμένους ανέργους χορηγείται κάρτα απεριορίστων διαδρομών στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς. Η κάρτα ανανεώνεται ταυτόχρονα με την ανανέωση της κάρτας ανεργίας από τον ΟΑΕΔ.
β) Η κοστολόγηση των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας - ηλεκτρισμός, θέρμανση, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες - πραγματοποιείται με τα χαμηλότερα τιμολόγια των αντίστοιχων οργανισμών.
Κατά τη διάρκεια της ανεργίας δεν καταβάλλονται τα ποσά υπέρ τρίτων μέσω των λογαριασμών των παραπάνω οργανισμών.
γ) Απαγορεύεται η διακοπή παροχής νερού, σταθερού τηλεφώνου και ηλεκτρικής ενέργειας στους ανέργους που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς του νερού, του τηλεφώνου και του ηλεκτρικού ρεύματος
δ) Η κάρτα ανεργίας, όταν αυτή είναι εν ισχύι, αποτελεί και εκπτωτική κάρτα για την πρόσβαση των ανέργων σε χώρους δημοσίων θεαμάτων -κινηματογράφοι, θέατρα- πολιτιστικών εκδηλώσεων γενικότερα, αθλητικών εκδηλώσεων.
Επίσης η κάρτα ανεργίας λειτουργεί εκπτωτικά και για τις μετακινήσεις των ανέργων με ακτοπλοϊκά, σιδηροδρομικά και υπεραστικά (ΚΤΕΛ) συγκοινωνιακά μέσα.
ε) Παρέχεται δωρεάν πρόσβαση για τα ανήλικα τέκνα των ανέργων στους δημόσιους και δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, στα δημόσια και δημοτικά κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, ωδεία, γυμναστήρια.

Άρθρο 7. Χρηματοδότηση του ΟΑΕΔ
α) Θεσμοθετείται η τριμερής χρηματοδότηση του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) με τη συμμετοχή και του κράτους, κατά ίσο τουλάχιστον ποσό με το ύψος των εργοδοτικών εισφορών, στον προϋπολογισμό του οργανισμού.
β) Θεσμοθετείται η μεταφορά στον ΟΑΕΔ των αντίστοιχων χρηματικών ποσών από τους ασφαλιστικούς φορείς των αυτοαπασχολουμένων, οι οποίοι εγγράφονται στον ΟΑΕΔ και επιδοτούνται ως άνεργοι.

Άρθρο 8. Έναρξη ισχύος
Η ισχύς των διατάξεων του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις του.

Μέτρα άμεσης στήριξης 1,5 εκ. ανέργων και αυτοαπασχολούμενων
Μέτρα πραγματικής στήριξης για το 1,5 εκατομμύριο ανέργους (τόσοι υπολογίζονται το 2012 σύμφωνα με το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ) και τις οικογένειές τους (νέους, γυναίκες και μακροχρόνια ανέργους), με σημαντική αύξηση και επέκταση του εξευτελιστικού σήμερα "επιδόματος" ανεργίας των 360 ευρώ, αλλά και μια σειρά προτάσεων όχι μόνο για διάσωση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, αλλά και για τη δημιουργία νέων σταθερών και ποιοτικών θέσεων, περιλαμβάνονται στην πρόταση νόμου "για την προστασία των ανέργων και κυρίως των μακροχρόνια ανέργων" που κατέθεσε στη Βουλή η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ.

Με την πρόταση του ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί σοβαρές τομές σε ένα ουσιαστικά ανύπαρκτο σύστημα στήριξης των ανέργων, ξεκινώντας από την αναβάθμιση και πραγματική στήριξη του ΟΑΕΔ, μέσω της τριμερούς χρηματοδότησης. Σήμερα ο ΟΑΕΔ χρηματοδοτείται με μόλις 1% του ΑΕΠ, ποσό 3 έως 5 φορές μικρότερο των αντίστοιχων χρηματοδοτήσεων στις άλλες χώρες της ευρωζώνης, ενώ βάση των μέτρων του νέου μνημονίου προβλέπεται νέα περικοπή κατά 500 εκ. των επιδομάτων.

Επιπλέον αποκαθιστά τον πραγματικό όρο της ανεργίας και του ανέργου. Σύμφωνα με την πρόταση, άνεργοι θεωρούνται πλέον όλοι οι εργαζόμενοι που χάνουν την εργασίας τους (πλήρους ή μερικής απασχόλησης) αλλά και οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας (μετά από τρείς μήνες ατυχούς αναζήτησης εργασίας). Ανεργοι θεωρούνται επίσης με την πρόταση νόμου οι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι που αναγκάστηκαν να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους, (ή εμφανιζόντουσαν ως αυτοαπασχολούμενοι, αν και ήταν υπάλληλοι), και επιδοτούνται, όπως και οι εργαζόμενοι με το 80% του κατώτατου εγγυημένου μισθού (τον πρώτο χρόνο) και ώς την ανεύρεση εργασίας.

Ταυτοχρόνως προβλέπεται ότι όλοι οι άνεργοι να  απολαμβάνουν μια σειρά από απαλλαγές (φοροαπαλλαγή, "πάγωμα" δόσεων δανείων) και βοηθήματα (πλήρης ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη), ενώ λαμβάνονται ειδικά μέτρα για τους ηλικιωμένους ανέργους άνω των 55 ετών.

Με δεδομένη την διαρκώς αυξανόμενη ανεργία σε πρωτόγνωρα μεταπολεμικά επίπεδα, την αναγκαστική μετανάστευση σε χώρες του εξωτερικού τουλάχιστον 150.000 νέων ανθρώπων, ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει επίσης μια νέα αναπτυξιακή πολιτική, εναλλακτική στο νεοφιλελεύθερο καπιταλιστικό σύστημα, με βασική προτεραιότητα την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση της παραγωγικής βάσης της χώρας με βάση τις αρχές της αειφορείας, την εξάλειψη της φτώχειας, τη μείωση των ανισοτήτων και την ίση κατανομή δραστηριοτήτων και πόρων ανάμεσα στις περιφέρειες. "Πρόκειται για ένα μοντέλο ανάπτυξης που θα στηρίζει και διευρύνει διαρκώς το δημόσιο χώρο και τα συλλογικά κοινωνικά αγαθά, που θα εμπεδώνει μηχανισμούς κοινωνικού ελέγχου και συμμετοχής", τονίζεται στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ.

Τέλος προτείνονται μια σειρά μέτρων άμεσης εφαρμογής για την προστασία των εργαζομένων, όπως η απαγόρευση των «αναιτιολόγητων» απολύσεων σε όλες τις επιχειρήσεις και των ομαδικών και ατομικών απολύσεων στις κερδοφόρες επιχειρήσεις, καθώς και η απαγόρευση απολύσεων εργαζομένων άνω των 55 ετών και του μόνου εργαζομένου γονέα

Νέο μοντέλο ανάπτυξης, πλήρης και ποιοτική απασχόληση
Ταυτόχρονα με τη δραστική μείωση της ανεργίας, προτεραιότητα του ΣΥΡΙΖΑ είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και η πλήρης, σταθερή και ποιοτική απασχόληση. Ο στόχος αυτός είναι συνυφασμένος με την προώθηση και εφαρμογή μιας εναλλακτικής στον νεοφιλελεύθερο καπιταλισμό πολιτικής, με ορίζοντα και κατεύθυνση τον σοσιαλισμό.

Η πολιτική αυτή θα στηρίζεται σε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, που θα θέτει ως προτεραιότητα την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση της παραγωγικής βάσης της χώρας με βάση τις αρχές της αειφορείας, την εξάλειψη της φτώχειας, τη μείωση των ανισοτήτων και την ίση κατανομή δραστηριοτήτων και πόρων ανάμεσα στις περιφέρειες. Πρόκειται για ένα μοντέλο ανάπτυξης που θα στηρίζει και θα διευρύνει διαρκώς τον δημόσιο χώρο και τα συλλογικά κοινωνικά αγαθά, που θα εμπεδώνει μηχανισμούς κοινωνικού ελέγχου και συμμετοχής.

Διάσωση και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας

* Υιοθέτηση εκτεταμένου προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

* Καθιέρωση ρήτρας απασχόλησης για τα επιδοτούμενα επενδυτικά σχέδια του ιδιωτικού τομέα.

* Οικολογικός μετασχηματισμός του συνόλου της οικονομίας.

* Άμεση κάλυψη με προσλήψεις όλων των κενών στους τομείς της κοινωνικής πολιτικής και της πρόνοιας: νοσοκομεία, βρεφονηπιακοί σταθμοί, σχολεία κλπ.

* Μείωση του χρόνου εργασίας σε 35 ώρες εβδομαδιαία και σε 7 ώρες ημερήσια χωρίς μείωση των αποδοχών.

* Στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, όπως και άλλων τομέων της οικονομίας που διαθέτουν συγκριτικά πλεονεκτήματα.

* Ριζική τροποποίηση ή και κατάργηση του άρθρου 99 του νέου πτωχευτικού κώδικα, γιατί λειτουργεί ως πλυντήριο ευθυνών των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων και ως προθάλαμος ανεργίας για τους εργαζόμενους.

* Χορήγηση νομοθετικά της δυνατότητας αυτοδιαχείρισης των εγκαταλειμμένων από τους ιδιοκτήτες τους και κατειλημμένων από τους εργάτες επιχειρήσεων.

* Απαγόρευση των «αναιτιολόγητων» (με την έννοια του νομικού όρου που ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρώπης) απολύσεων σε όλες τις επιχειρήσεις και των ομαδικών και ατομικών απολύσεων στις κερδοφόρες επιχειρήσεις, στις επιχειρήσεις των οποίων οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις.

* Απαγόρευση απολύσεων εργαζομένων άνω των 55 ετών και του μόνου εργαζομένου γονέα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου